Inställningar

Välj intresseområden

              

Det här är PT small group

Det är hetare än någonsin att ha en PT, en person som pushar dig till det yttersta och ser till att du får resultat och når dina mål. Något som smugit sig in på marknaden senaste tiden är PT small group, låt oss reda ut begreppet.

PT Small group utgår från dina mål och matchas med andra som har liknande förutsättningar som du. Det innebär att du får en egen personlig tränare som ger dig personliga tips och råd, men också de viktiga träningskompisarna. Det innebär att du får pushning och stöd som hjälper dig att lyckas, samtidigt som du hjälper andra att nå sina mål.

Som tränare ser jag tydliga synergieffekter med detta träningsupplägg. Det börjar alltid med en liten grupp som inte känner varandra, som börjar träna ihop och snabbt svetsas samman till en individanpassad grupp som utvecklas snabbt framåt. När du har träningskompisar blir det svårare strunta i träningen och finna anledningar att slippa, oavsett om det är höstrusk, solsken eller mycket på jobbet. När du vet vet att dina träningskompisar räknar med dig måste du gå. Det kan vara skillnaden mellan ett träningspass eller ett inställt träningspass.

Själv jobbar jag med ett program som heter Weight Trainer där gruppen kämpar tillsammas under själva träningspasset. Utöver träningspassen har vi träffar där vi pratar kost, motivation och hur du lär dig njuta av saker som är bra för dig. För att lyckas är alla delar lika viktiga om du ska nå hela vägen fram till dina mål och bibehålla dina resultat. Genom att skapa känslan av att alla i gruppen ”sitter i samma båt” är det lättare att hjälpas åt att komma framåt. Peppning, tröst och skratt är viktigt om man ska få ut maximalt av sin träning och ta sig till den varje dag. Prova.


Artikeltaggar

Gruppträning

Muskler

Styrka

Styrketräning

Träningsprogram

Uppstart

Om skribenten

Ida Berggren

Uppvuxen i Stockholm bor nu i Västerås. Utbildad Weight Trainer PT och FortGjort inspiratör. Hon brinner för att coacha människor till ett bättre välmående. Ida startar gärna dagen tidigt och med ett par kilometer i löpspåret.

Förslag på ytterligare läsning

Kul, socialt och jobbigt på 25 minuter, men räcker det?

Sponsorer


Ansök om medlemskap

Service ej tillgänlig